contact
Test Drive Blog
twitter
rss feed
blog entries
log in

Saturday, December 25, 2010


Kejutan besar dari Qatar. Apa tidaknya, ketika negara lain sibuk membangunkan stadium di permukaan tanah, Qatar sebaliknya bakal melancarkan projek gila  stadium mewah yang berada di bawah tanah. Inilah stadium pertama di dunia yang bakal dibangunkan di bawah tanah. Bukan hanya sekadar stadium biasa, ia bakal  dikelengkapi dgn fasiliti berkelas dunia. Salah satunya adalah stadium ini bakal disejukkan dengan "air conditioning" di tempat duduk penonton keseluruhannya. Penonton akan berasa nyaman walaupun stadium penuh sesak.


Qatar seolah-olah ingin memanjakan semuanya, bukan setakat penonton tapi juga pemain, ini kerana fasiliti yang disediakan benar-benar menyamankan orang yang berada di dalamnya. Ini merupakan salah satu langkah Qatar untuk menjadi tuan rumah Piala Dunia 2022 mendatang yg mana proses membida dan undian telah diadakan bulan lepas. Khabarnya, pembangunan akan dimulakan awal tahun depan. Ini merupakan perjalanan yg panjang dan rumit.  Untuk makluman, stadium raksasa ini akan dibangunkan di 'bawah tanah' ibukota Qatar, yakni, di Doha.


Dikala semua orang terpaku menyaksikan pertunjukan stadium2 canggih yg bakal dibina di permukaan tanah oleh negara2 pembida yg tidak mahu berusaha mencari idea lebih kreatif, Qatar muncul mendahului dan mengejutkan pembida yg laen lantas menidakkan peluang England dalam pembidaan ini dengan menghadirkan idea menjadi negara pertama yg memiliki stadium mega bawah tanah. Satu langkah besar dan semestinya bakal dicatat dan dikenang dunia sepanjang zaman.


Bayangkan, betapa rumitnya pembangunan stadium sukan tersebut kerana kedudukannya di bawah tanah. Bayangkan juga brapa tinggi kos yang bakal ditanggung utk projek ini. Tetapi semua itu tidak akan menjadi masalah kpd Qatar kerna sudah diketahui umum negara telaga minyak itu bakal menjadi begitu bangga kerna menjadi negara teluk pertama menganjurkan pusingan akhir piala dunia.



Walaubagaimanapun, stadium ini hanya mampu memuatkan 11,000 tempat duduk. Suatu kapasiti penonton yang agak kecil utk sebuah kejohanan besar. Walau apa pun, ini adalah satu usaha yg tersangat2 kreatif bagi menarik perhatian pengundi2 agar Piala Dunia dapat hadir ke bumi Qatar.

0
Thursday, December 23, 2010


Segalanya Bermula Di Sini

Pernah dengar TV Al Hijrah??
Ya..
aku pun baru je tau..
itu pon secara xsengaja..
mase aku mencari TV9 yg hilang dari TV aku kat bilik ni..
cari punya cari ...last2..
kuar channel TV ni..
aku ingatkan TV Al Jazeera..
pelik gak aku sbb boleh dpt Al Jazeera tanpa guna Astro ni..


TV ni dah start siaran penuh pada 1hb Disember 2010 lalu dengan menawarkan pelbagai program baru yang telah dijadualkan untuk tontonan orang ramai.

aku dah tontonnye 2 hari..
memang totally Islamic Tv..
Korang nak tau pencetus idea datang dari sape?????
PM kite..Datuk Seri Najib Tun Razak..
ye..
aku tau korang tekejut dan aku jugak tekejut..
mane kan tidak.. Najib boleh bagi idea  utk wujudkan Islamic TV..
haha..
dan kalau korg nak cari channel ni, ni frecuency die aku de bagi.. 


Lepas ni dengar citernye..
TV ni akan muncul di Astro..
Channel brape aku xtau la pulak..
elok jugak..
baru la terang sket..

kalo korang nak tgk TV ni.. 
ni jadual siaran die..

Isnin~Khamis =3pm-12am
Jumaat~Ahad=12pm-12am

Ia sebenarnya akan memulakan sesi percubaannya di 5 buah kawasan terpilih iaitu kawasan Lembah KlangTerengganuJohorSabah dan Sarawak



Antara citer2 best yg ade adalah spt:
Last Queen Of The Earth (Iran), Bila Cinta Bertasbih (Indonesia), The Memories of Tomorrow (Japan), Half of Confession (Japan), Leaps & Bounds (Turki) serta Winky Horse (Belanda). 


 Siri Alauddin yang akan mengangkat drama tempatan pertama kali menggabungkan unsur sejarah Kesultanan Melayu serta penyebaran Islam yang dipersembahkan dalam bentuk CGI, Efek Khas, serat Kostum pon ade..

 Drama2 antarabangsa:
 King Farouq dan Saifullah Khaled Ibn Waleed 
(dua siri drama terbaik Arab)  

TV Alhijrah turut menyiarkan berita konprehensif, dokumentari dalam dan luar Negara serta animasi kanak-kanak terbaik dari Les Copaque “Pada Zaman Dahulu” buah tangan kedua selepas siri popular Upin dan Ipin. 

nak tau lebih lanjut sila layari:

0
Sunday, December 19, 2010


Exist ~ Dirantai Digelangi Rindu


Memang aku x boleh dgr lagu ni..
kalau dgr je..
teringat time aku Form 2..
kat asrama SMSIS II..
sebelum tdo mesti layan lagu jiwang2 bersama teman2 seperjuangan..
hehe..
lagu ni la menjadi lagu favourite aku time tu..
syahduu...
syahduu sangat-sangat (bak kata org sabah)..


0
Friday, December 17, 2010


Pusingan Kedua dah gempak....
tp yg paling kesian Arsengal la..
tetiap taun jumpa Barca kat pusingan kalah mati...
game laen pon xkurang hebatnye..
AC vs Spurs ~ semestinye aku akan kuar tgk kelibat Gareth Bale..
kemudian..
Inter Vs Bayern ~ finalist taun lepas kembali bertemu..
aku harap Inter kalah..
hahahha
baru padan ngan muke Benitez..
Ya..
walaupun die bekas pengurus Liverpool..
tapi aku masih pendam kemarahan aku ketika..
Xabi Alonso ~ pemain favourite aku dijual dgn murah sekali..
start dari tarikh tu la aku membenci Rafael Benitez...
game2 laen ibarat macam suam2 kuku je..
Real/Chelsea/ManU ~sume jumpe team mudah..
tapi..
game Roma vs Shakhtar Donestk bakal memperlihatkan sekali lagi kelibat ..
Eduardo ~ hero Arsengal suatu ketika dulu..

2




DI sebalik kejayaan Malaysia membawa bekal selesa ke Hanoi selepas menewaskan Vietnam 2-0 pada perlawanan separuh akhir pertama Piala Suzuki AFF 2010 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam kelmarin, ‘pemain ke-12’ skuad kebangsaan seharusnya turut diberi pujian.

Pemain ke-12 yang dimaksudkan ialah kira-kira 50,000 penonton yang memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada skuad K Rajagobal sejak tiupan wisel mula dibunyikan sehingga tamat.

Malah, tidak keterlaluan dikatakan, daripada kalangan 50,000 penonton, tumpuan pastinya terarah kepada sekumpulan kira-kira 300 penyokong fanatik di satu sudut berhampiran papan markah yang menamakan diri mereka ‘Ultras Malaya’. 

Penulis (penulis berita harian) yang berada di tengah-tengah kumpulan penyokong berkenaan dapat merasakan gelora sokongan padu mereka terhadap skuad kebangsaan tanpa sedikit rasa marah ketika pemain terlepas bola dari kawalan.

Mengikut laman sesawang UltrasMalaya.net (UMN), ahli kumpulan itu bertemu di alam maya dengan berkongsi maklumat menerusi ruangan forum laman sesawang itu.

Pada mulanya pergerakan mereka banyak bergantung pada satu lagi laman sesawang bola sepak iaitu HarimauMalaya.com atau lebih dikenali sebagai HMC, satu-satunya laman sesawang untuk kelab penyokong bola sepak tanah air.

Bagaimanapun, atas beberapa faktor dan pelbagai kekangan tertentu, beberapa pelopor UMN mengambil inisiatif untuk bergerak secara sendiri dan kini diikuti semakin ramai penyokong.


0
Thursday, December 16, 2010




Antara beberapa aksi ULTRAS yang dirakam kamera semalam...




  

Preparation..






Gambar2 di bawah ini pula adalah identiti ULTRAS MALAYA..
Sebuah Hooligan Firm Yg Sedang Meningkat Naik Namanya..






  


Kredit Diberikan kepada mereka yg bersungguh2 menaikkan semangat Pemain2 Malaysia..
Kredit juga diberikan kepada kau Afiq kerna menjadi salah seorang ahlinye..
hehehe..

2
Wednesday, December 15, 2010

"Bagai sirih pulang ke gagang"..
Wan Hossen Wan Abdul Ghani
kini giliran Wan Hossen Wan Abdul Ghani untuk kembali bersama skuad Seladang bagi mengharungi musim Liga Malaysia 2011.
Sebelum ini tiga rakannya iaitu Chan Wing Hoong, Shahrulnizam Mustapha, dan Muhammad Syafiq Jamal kembali membantu pasukan yang pernah mendidik mereka menjadi pemain yang disegani.

Shahrulnizam Mustapha
Wan Hossen yang sebelum ini bersama pasukan Pulau Pinang adalah bekas pemain skuad Piala Presiden negeri Perak yang diserapkan ke pasukan Liga Super sebelum mengambil keputusan meninggalkan Perak musim lalu.
Muhammad Syafiq Jamal

Presiden Pafa, Datuk Zainol Padzi Paharuddin berkata pihaknya telahpun menerima surat pelepasan dari Persatuan Bolasepak Pulau Pinang untuk mendapatkan khidmat Wan Hossen hari ini.

Kejor Yeop Kejor!!
hehe..

2
Tuesday, December 14, 2010



Lagu Khas untuk Muslimin dan Muslimah yg sedang Berpacaran..

mari sama-sama kita berhijrah
sempena tahun baru ini..
hehehe..
Jgn maarahh.


Live @ MHI

Salam Maal Hijrah..1432!

0
Sunday, December 12, 2010





Ayah...
Dirimu umpama lilin yang menerangi  hidupku..
Hidupku & jua adik-beradik yang lain..
Terlalu banyak pengorbanan yang kau berikan kpd kami..
Terlalu banyak keringat yang kau curahkan..
Titisan keringatmu yang telah membesarkan kami 10 beradik..

Ayah..
Ku tahu..
ku tahu kau cuba menyembunyikan penderitaan mu..
ku tahu kau cuba memberikan senyuman..
walau sepenat manapun keringat yang kau curahkan..
kau tidak pernah mengeluh..

Ayah..
Di saat-saat dirimu sedang nazak..
Mataku mula digenangi titisan..
Titisan yang jatuh ke bumi tanpa ku sedari..
Memori indah masa lalu mula terbayang di benak fikiranku..

Ku tahu..
Tinggal beberapa ketika sahaja lagi dirimu bakal meninggalkan kami..
Meninggalkan anak mu ni,  mak & adik beradik yang lain..
Buat selama-lamanya..

Ayah..
Disaat dirimu terlunjur kaku..
Suara ku sebak..
Nada bacaan yasinku semakin tersekat-sekat..
Pabila memori indah di masa lalu semakin menerjah di benak fikiranku..
Satu-persatu, saat demi saat, detik waktu hayatmu semakin menusuk kotak memori ku..

Ayah..
Disaat ku memandikan jasad mu yang sudah tidak bernyawa..
Ku terbayang memori ketika ku memandikan mu ketika dirimu masih bernyawa..
Di saat dirimu uzur..tetapi..
Tetapi mengapa wajah mu kaku pada waktu ini??????????????

Ayah..
Ku tidak dapat menahan rasa hiba ku ini..
Lantas air mata ku mengalir deras..
Bilamana diberi peluang melihat wajahmu buat kali terakhir..
Sebelum..
sebelum wajahmu dilitupi kain putih..

Aku bertuah..
bertuah kerana dapat menyempurnakan jenazah mu ...
memandikan, mengkafankan, menyembahyangkan, dan..
membaringkan jasadmu ke dalam liang lahad..

Sesungguhnya..
aku sangat menyayangi dirimu..
walaupun..
aku tidak penah melafazkan ucapan keramat ini di waktu hidupmu..
semoga roh ayah di tempatkan bersama orang-orang soleh..
Amin.



Dalam Kenangan...

Mohd Noor Bin Mat Ludin
15 Ogos 1930 ~ 10 Disember 2010

5
Thursday, December 9, 2010



Adakah MARK ZUCKERBERG akan mengubah semula 
profile FB???



Mark Zuckerberg ~ Pengasas FB



pada 5 Dec lalu iaitu hari Ahad..
FaceBook telah memberi wajah baru kepada 'user profile pages'..
hal ini telah mendapat pelbagai reaksi -ve daripada penggunanya...


ada pengguna yg mintak agar facebook menukar semula ke profile lame..

tp Mark Zuckerberg jwb...
 "I've got nothing to do with it"..
Alasan yang diberikannya..
 "make it easier for you to tell your story and learn about your friends."

pengguna sebenarnya tak suka dgn size ads yg terlalu besar di sebelah kanan..
ianya nampak lebih menonjol berbanding  main page profile



Anda suka profile baru ni?






bagi pandangan aku..

yang baru ni lawa jugak..sbb ade tiled photo dgn "vital stats" kat atas tu..
nampak lebih elegent..
tapi yg lemahnye..
ads kat belah kanan tu besar telajak la pulak..
jadi moralnya..
sesape yang xminat nak ubah, jgn ubah..
nanti menyesal sbb xbley nak undo balek..
hahahaha!!




2
Tuesday, December 7, 2010

Selamat Menyambut Tahun Baru..
Ya
Sepatutnya umat Islam menyambut Tahun Baru Hijrah..
Bukan..
Tahun Baru Masihi....
Jadi..
marilah sama2 kita menghijrahkan diri ye...

gambar ni aku maen cilok je kat tenet..
Janji mesej sampai..
xpe..
kalo aku rajin nnti aku buat sendiri..
Tetapkan azam di dalam hati ye semua..
tetapkan azam utk tdk copy & paste lagi..
wahahaha...

0
Monday, December 6, 2010


ape yang korg rase terbayang2 dalam pale otak aku skang ni??
x laen-x bukan...
melainkan...
nak bukan bisnes ternak kambing...
kihkihkih!!!


wahahaha...
aku ni sebenarnye dari dulu lagi minat nak jd usahawan..
tapi disebabkan modal xde..
jadi....
semuanya hampeh!..
tapi lepas aku tgk muke2 kambing yang comey2 ni..
trus semangatku utk bela kambing kumbali memuncak..
hehehe..





comel x??..
hahaha
kalau korg nak tau, kambing ni suke di belai..
macam kucing jgk..
hopefully,one day..
 i can breed u alls....


contoh2 kandang kambing..
senang je nampak nak membina nye..
hehehe

0


disebabkan kebosanan yang melampau...
kaki di hayun ke merata dunia..
ke mana kaki ini kan ku tuju???...
ke satu destinasi yg belum ku temui...

0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My HOMEtown

My HOMEtown

Turut Terbang:

Kejor Yeop Kejor

Kejor Yeop Kejor

Waktu Solat

LiverBird

Photobucket

My OLd Friends

My OLd Friends

List Penerjah: