contact
Test Drive Blog
twitter
rss feed
blog entries
log in

Thursday, December 23, 2010


Segalanya Bermula Di Sini

Pernah dengar TV Al Hijrah??
Ya..
aku pun baru je tau..
itu pon secara xsengaja..
mase aku mencari TV9 yg hilang dari TV aku kat bilik ni..
cari punya cari ...last2..
kuar channel TV ni..
aku ingatkan TV Al Jazeera..
pelik gak aku sbb boleh dpt Al Jazeera tanpa guna Astro ni..


TV ni dah start siaran penuh pada 1hb Disember 2010 lalu dengan menawarkan pelbagai program baru yang telah dijadualkan untuk tontonan orang ramai.

aku dah tontonnye 2 hari..
memang totally Islamic Tv..
Korang nak tau pencetus idea datang dari sape?????
PM kite..Datuk Seri Najib Tun Razak..
ye..
aku tau korang tekejut dan aku jugak tekejut..
mane kan tidak.. Najib boleh bagi idea  utk wujudkan Islamic TV..
haha..
dan kalau korg nak cari channel ni, ni frecuency die aku de bagi.. 


Lepas ni dengar citernye..
TV ni akan muncul di Astro..
Channel brape aku xtau la pulak..
elok jugak..
baru la terang sket..

kalo korang nak tgk TV ni.. 
ni jadual siaran die..

Isnin~Khamis =3pm-12am
Jumaat~Ahad=12pm-12am

Ia sebenarnya akan memulakan sesi percubaannya di 5 buah kawasan terpilih iaitu kawasan Lembah KlangTerengganuJohorSabah dan Sarawak



Antara citer2 best yg ade adalah spt:
Last Queen Of The Earth (Iran), Bila Cinta Bertasbih (Indonesia), The Memories of Tomorrow (Japan), Half of Confession (Japan), Leaps & Bounds (Turki) serta Winky Horse (Belanda). 


 Siri Alauddin yang akan mengangkat drama tempatan pertama kali menggabungkan unsur sejarah Kesultanan Melayu serta penyebaran Islam yang dipersembahkan dalam bentuk CGI, Efek Khas, serat Kostum pon ade..

 Drama2 antarabangsa:
 King Farouq dan Saifullah Khaled Ibn Waleed 
(dua siri drama terbaik Arab)  

TV Alhijrah turut menyiarkan berita konprehensif, dokumentari dalam dan luar Negara serta animasi kanak-kanak terbaik dari Les Copaque “Pada Zaman Dahulu” buah tangan kedua selepas siri popular Upin dan Ipin. 

nak tau lebih lanjut sila layari:

0

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My HOMEtown

My HOMEtown

Turut Terbang:

Kejor Yeop Kejor

Kejor Yeop Kejor

Waktu Solat


LiverBird

Photobucket

My OLd Friends

My OLd Friends

List Penerjah: